Friday 13 July 2012

Doa dan Alhamdulillah serta Tahniah

Asslamualaikum wbt. 

Firstly, Alhamdulillah Ya Allah dengan rezeki yang Engkau limpahkan kepada aku. Dengan cgpa yang tidak seberapa jika nak dicompare dengan yang lain lain, aku berjaya mendapat tempat di UTM dengan course architecture.  Ini merupakan pilihan pertama aku. yup. yang kat atas sekali aku letak. hihi.

Around 10am, mama call aku. aku tengah membuta lagi masa tu. almaklumlah, aku tak tidur semalaman sebab takutkan sangat sangat like crazy result upu ni. lepas subuh baru paksa diri tidur dengan harapan dapatlah mimpi mimpi sikit. hihi. okay. sambung balik. mama cakap, tahniah jai dapat UTM. okay. terus segar bugar macam baru lepas kena simbah ais tuh. ye ke ma? for real? that time, i was like floating, my heart burst like, seriously? Alhamdulillah. menangis seketika. time tu, mama cakap macam berbisik sikit. haha. tengah meeting tu. haha. sempat lagi. lepastu, terus aku switch on streamyx. nak check sendiri. (tak mandi tak basuh buka tak gosok gigi lagi time tu) . bukak je. TAHNIAH. okay. terus melompat and berenang renang atas lantai bilik aku. hee. memang susah nak percaya. tapi, semua ni rancangan Dia. Aku bersyukur to the infinity tau.

For those yang tak dapat course yang sangat sangat y'all minat, jangan putus asa. Apa yang Allah swt berikan, pasti yang terbaik untuk kita. Kita kena percaya pada Dia. Ini rancangan Dia. Ingat la. Kita berdoa bukan sekadar untuk meminta, tapi untuk mensyukuri nikmat yang Allah kurniakan. Mari sama sama sujud syukur :) Anddd kena percaya pada rezeki kita.

For those yang dapat double offer, buatlah solat istikharah. minta petunjuk dari-Nya. Apapun keputusan y'all, yakinlah dengan diri sendiri bahawa yang itu lah yang terbaik buat kita.

Lastly, tahniah semua. Alhamdulillah. September, kami tunggu kamu. We will pull up our sock and push it to the limit so that Dekan in our hand. InsyaAllah 
Assalamualaikum

p/s       : wawa dapat UKM Manufacture Engineering. 
p/s/s    : problem bila nak daftar nanti. hihi. barang mesti tak muat kereta. 
p/s/s/s : aku nak naik flight boleh? mengada sedikit. okay. banyak -.-


4 comments:

  1. Wohoo btullah wawa ckap jai brenang.. Jumpa nnti kih3

    ReplyDelete
  2. congrats jai :))
    happy for youu..

    ReplyDelete
  3. Wohoo btullah wawa ckap jai brenang.. Jumpa nnti kih3

    ReplyDelete
  4. hani :: hee. jumpa hani jugak nanti :)
    pikah :: thanks pikaa :) love youu.

    ReplyDelete